Lies en Thies en de verdwenen scooter

3 augustus 2017 - Nusa Lembongan (Mushroom Beach), Indonesië

Na Kuta, Canggu en Ubud zijn we naar het prachtige eiland Nusa Lembongan gevaren. Met 5 grote motoren erachter vlogen we  over de golfen. Op Nusa rijden er amper auto's. Als er auto's rijden is het voor transport of een tour. Onze resort is een plaatje, met uitzicht op ze zee. Eerst snel eten want het is al rond acht uur. Dat is zeker drie uur later dan dat er in Nederland de hutspot op tafel wordt gezet. Ik bestel een  lokale Curry en lisa heeft genoeg rijst gezien dus besteld een pizza. De ober kwam met de vraag of de curry mild of spicy mocht. Natuurlijk laat ik mij niet kennen en zet ik mijn zware stem op. Spicy is good. Een kleine glimlach op zijn gezicht gaf al aan dat ik mezelf schaak had gezet.

Toen het eten aankwam kwamen er soort pepervonken van mijn curry af. De zelfde grijns kwam op zijn gezicht en wenste ons eetsmakelijk. Tussen de rode pepers vond je soms een stukje kip. Maar ik ga niet toegeven. Naast mij zag ik Lisa vechten met een pizza van elastiek. De pizza was een soort frisbee en al snel kreeg ik de smekende ogen van Lisa of ze mijn rijst mocht opeten. De missie om mijn curry op te eten werd alleen maar zwaarder. Een hond kwam Lisa helpen om haar elastiek op te eten. Ik kon het de hond niet aandoen al te laten ruiken aan mijn curry. Een hap curry spoelde ik door met water en toverde zo mijn eten naar binnen. Toen de ober de borden kwam ophalen keek hij me trots aan. En zo voelde ik me ook!

De volgende dag hadden we in de ochtend een tour. We gingen naar een huis toe waar een man z'n erge gokverslaving had dat hij een grot maakte onder zijn huis. Dat was zijn bezigheidstherapie.  Na 15 jaar had hij een hele huis gemaakt onder de grond. We reden door naar de yellow bridge. De brug verbond Nusa Lembomgan met Nusa Ceningan. De twee eilanden naast Nusa Pendia. Waarschijnlijk hadden jullie slimmeriken het al door Nusa betekent inderdaad eiland. We reden door naar de mangrove. Met gelijksoortige bootjes als in Venetië vaarden we door de jungle. We reden langs de kust en werden afgezet bij ons resort. We wilde meer meer en meer!

We huurde zoals altijd een scooter. Romana(Lisa)zat achterop de scooter en navigeerde Rinus(Thijs) over het eiland. We kwamen aan bij het mooie blue lagoon. We parkeerde onze zwarte scooter links van de boom. Onthou zwarte scooter links van de boom. En we liepen rechts om de boom naar boven. Dus links van de boom stond onze zwarte scooter en rechts liepen we langs de boom. Lisa liep voorop met haar camera schoot ze in de tussentijd de mooiste plaatjes. Als een overpakte pakezel liep ik er sjokken achteraan. Af en toe gaf ik Lisa paar tips. Dit was  meer om interessant over te komen dan dat de tips ook echt nuttig waren maarja je mot wat. Eenmaal de drone omhoog gegooid gefilmd met de Osmo liepen we terug naar onze scooter. Enja zeker hopelijk heb je het nog onthouden. We liepen "rechts om de boom" en gluurde naar onze scooter. Maar links van de boom stond ineens een blauwe scooter. Onze scooter was weg. Het voelde net alsof de zwarte pieten vergeten waren je schoen te vullen. Alsof de tandenfee je tand had laten liggen onder je kussen. We gingen op  jacht. Lisa liep noord en ik ging naar het zuiden. We zouden onze scooter vinden. Toen ik een bouwval binnenliep waarbij ze een overdreven luxe resort bouwde probeer ik te communiceren. Helaas sprak niemand engels. Het enige zinnetje wat ik kan in het Indonesisch is Bir Silakan. ( Biertje alsjeblieft) maar dat kwam nu niet van pas. Gegeven moment kwam er een man aan hij vertelde dat hij de architect was. Allemaal prima maar ik wil mijn zwarte scooter terug die links van de boom stond. Helaas kon hij niet helpen. We belde het resort. Alsof het dagelijks gebeurd kwam er een man aan. Hij probeerde al de scooters maar helaas. Ik vroeg of dit vaker gebeurde. Jazeker zij hij in Nusa wisselen ze vaker van scooter. De sleutels passen vaak ik meerdere scooters en het eiland is een grote ruilmarkt van scooters. We kregen een nieuwe scooter en konden verder gaan. Romana sprong weer achterop en Rinus scheurde over het eiland.